Jupânul audienței la Digi aka Moise Guran, a anunțat ieri într-un articol pe biziday.ro că a luat decizia de a renunța la emisiunea tv și, implicit, de a-și întrerupe cariera de realizator tv. Mai mult, MG ne spune că ”În paralel am cooptat o echipă de informaticieni cu care am început să lucrăm la o aplicație de știri, despre care deja ați aflat.

Interneții au început să vorbească și să își exprime părerile profesioniste în domeniu, una pro găsiți la Zoso și una contra la Radu.

Nu m-aș fi apucat să scriu despre asta, dacă nu aș fi avut acum ceva timp un schimb de argumente cu un amic pe Facebook fix despre subiectul aplicațiilor mobile de știri dedicate.

Să o luăm totuși sistematic și să încercăm să înțelegem situația omului, așa ca exercițiu mental.

Primul argument pe care îl aduce este următorul: ”De ce renunț la emisiunea tv? De principiu pentru că la ceva trebuia să renunț, căci nu mai îmi ajungea ziua de 24 de ore.

Am auzit că în tv e puțină hăituială, deci să-i dăm prezumția de oboseală și cred că toți de acord că, în secolul internetului, cea mai buna idee e să fii pe…internet.

FACT: Biziday este o firmă, nu este numai Guran, iar în spatele ei(așa cum aflăm de pe site) se află o echipă de 13 bucăți.

Părerea mea:

  1. Guran a avut succes în tv, nu neapărat datorită faptului că spune lucruri extraordinare, ci datorită modului în care le spune;
  2. Nu cred că emisiunea de la Europa FM are/va avea același succes precum emisiunea tv;
  3. Faptul că mizează pe creșterea site-ului este un lucru bun, date fiind statisticile. Tinerii sunt devoratori de conținut online, preponderent de pe mobil;
  4. Site-ul nu este optimizat pentru mobil, iar asta nu cred că îi va aduce foarte mult succes;
  5. O aplicație de mobile dedicată pentru știri mi se pare o absurditate. Dacă nu face o aplicație nemaivăzută și nemaiauzită, atunci va cheltui cu succes o grămadă de bani aiurea. Dar sunt ai lui nu ai mei. Nah.
  6. Pe internet, există totuși inflație de știri, și bune și rele. Ar trebui să scoată ceva foarte bun. Oamenii citesc acum parerea lui Guran pe site, însă este foarte probabil dacă schimbă conținutul să se schimbe și audiența;
  7. Ochii care nu se văd, se uită. Oamenii știu personajul Guran și asta asimilează și atunci când îl citesc. Dacă vor înceta sa-l mai vadă, e posibil să înceteze să-l citească. Cei care au ieșit din tv au trecut în umbră și nu prea se mai vorbește despre ei, asta dacă nu cumva au intrat în politică, vezi cazul Firea(mii de cruci, ”Doamne Ferește”, scuipă-n în sân). Sper să nu o ia pe căi greșite.

Dacă omul s-a săturat, aia e, nu putem să-l judecăm. Însă își asumă niște riscuri, iar dacă nu va fi consiliat cum trebuie în ale interneților, șansele lui se vor diminua exponențial.

În ceea ce privește app-urile de news în Romania, hai să ne uităm puțin în Google Play și să observăm:

Le-am ales pe cele mai cunoscute. Niciuna nu are peste 500k descărcări. Cifra asta nu reprezintă și gradul de utilizare. Adică eu, dacă instalez o aplicație și apoi o șterg, cifra din G Play mai crește cu 1.

Dacă faci o astfel de aplicație, asta nu înseamnă că îți va genera și profit. Să presupunem că faci o aplicație super-meseriașă și super-utilizată, dacă nu o monetizezi într-un mod inteligent, o ai degeaba.

Și, nu în ultimul rând, dacă ai un site optimizat pentru mobil, iar în momentul de față există readere precum Feedly, de ce mi-aș instala o aplicație de știri? Ce ar putea să îmi aducă o astfel de aplicație atât de extraordinar încât să mă facă să o utilizez?

Imagini via iphonehacks.com și prinscreen-uri via Google Play.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here