Mi-am făcut cont pe Uber încă de când a fost lansat în România. De curiozitate, odată cu înregistrarea contului de client, m-am gândit să îmi fac și cont de șofer, dar pană la urmă le-am dat un mail și i-am rugat să îl dezactiveze, pentru că îmi era mult prea lene să mă duc la prezentări și mai ales să îmi scot cazierul.

Anyway, de vreo câteva zile primesc într-una mail-uri de la Uber să mă fac șofer. Uber, dacă eu își spun să îmi dezactivezi contul pentru că mi-e lene, tu de ce vrei să mă pui la muncă? Pe bune.

Uber are o strategie. După ce a avut prețuri promoționale după lansare, s-a gândit să treacă la tariful dinamic, și să mărească prețurile cu 20%, fapt ce a creat un val de ură după Revelion. Paranteză: Manafu are o teorie Cum să nu plătești tarife mari la Uber. Bun, deci Uber a mărit prețurile și a trecut la tariful dinamic, după ce a avut parte de buzz în social media, după ce a câștigat încrederea clienților în ceea ce privește calitatea serviciilor. Așadar cererea a crescut.

Next step: șoferi. Dar ce avem noi aici? Uber îi obligă pe șoferii parteneri să își facă PFA, că vorba aia Kövesi veghează pentru tine. Aici e cam nasol. De la 1 ianuarie, crește povara taxării pentru persoanele fizice cu activități independente. Un articol bun pe tema asta găsiți pe Profit.ro.

Și ce s-au gândit, „facem un newsletter d-ăla apetisant” care sună cam așa: Câștigă 1000* RON – bonus de activare! Bă ești prost?! 1000 de lei? Dar stai, există o steluță până și la Uber care zice așa: * pentru a se califica la bonus orice șofer partener trebuie să îndeplinească anumite condiții care se comunică la ședințele de activare.

Ăștia se transformă în Herbalife? Au vreun program d-ăla motivațional de genul:

Uber: Vrei să îți cumperi pâine, știm că vrei, nu mai bine te duci cu mașina și iei și doi clienți?

Șofer: Păi da, dar eu stau în Drumul Taberei, dacă vor să îi duc în Băneasa?

Uber: Perfect! Dacă tot te duci în Băneasa, te oprești și la sală, doar nu vrei să faci burtă? Noi nu acceptam șoferi cu burtă pentru că ținem la imagine.

Din câte am calculat eu, bonusurile sunt cam așa:

  • 700 RON pentru 30 de ore de condus cu Uber;
  • Bonusul de recomandare: 200 RON;
  • Bonusul în funcție de numărul de curse: de la 150 RON;
  • Bonusul de venit orar minim garantat: „săptămâna aceasta avem peste 10 de ore cu venit orar minim garantat”

După mine treaba stă cam așa: tarife mai mari, clienți mai puțini, șoferi mai mulți, bonusuri mai puține. Dacă te gândești să faci asta după serviciu, e ok nu zic, dar nu te aștepta să primești bonusuri care să îți asigure concediul 2016. Nu îmi place modelul MLM, iar după cum sună oferta Uber de bonusare, cam asta e. Recomanzi – bonus, X curse – bonus,  X ore – bonus, steluțe – bonus. Nu uita că tre’ să mai bagi și benzină.

Acum, ca să nu mă crezi hater, că poate pe tine te-au convins, îți dau toata informația pe care am primit-o pe e-mail:

Ședințele de prezentare a aplicației și de activare a șoferilor parteneri se țin 6 zile din 7 pe săptămână. Aceste au loc după următorul program: 

  • Luni – la orice ora fixă, între 12:00 și 19:00;
  • Marți – la orice ora fixă, între 12:00 și 19:00;
  • Miercuri – la orice ora fixă, între 12:00 și 19:00;
  • Joi – la orice ora fixă, între 12:00 și 19:00;
  • Vineri – la orice ora fixă, între 12:00 și 17:00;
  • Sâmbătă – la orice ora fixă, între 12:00 și 15:00.

Ședințele se țin în curtea clubului Diplomat, camera 125 (subsol) din Strada Sevastopol 13-17, Sector 1, București. 

Succes!

Bonus: filmulețul de prezentare

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here