Inițial am vrut să scriu despre bloggerii pe care i-am citit în 2015 și pe care îi voi citi cu drag și în 2016.

Motivul era că blogosfera pentru mine reprezintă o sursă de informație, un punct de plecare în ceea ce privește unele achiziții, o sursă de fun, un motiv de cârcoteală. Apoi, m-am gandit să vă spun că nu sunt singurul cu o astfel de reprezentare. Iată, de ce.

Sursa foto

Anul 2015 a debutat cu Studiul de audiență al blogurilor românești (SABR 2015) derulat de STANDOUT, care promitea că influența blogurilor de încredere în rândul cititorilor va fi în creștere.

Rezumat:

  • 8800 respondenți,
  • 56 de bloguri,
  • 12 categorii tematice (bloguri personale, bloguri ale vedetelor, bloguri despre media, bloguri culinare, bloguri despre tehnologie, bloguri de bricolaj, bloguri de mamici, bloguri de turism, bloguri feminine, bloguri de modă și frumusețe, bloguri de adolescenți/tineret, bloguri de cultură urbană),
  • 77.64% dintre cititorii blogurilor și-au făcut o impresie despre un produs, un serviciu, sau o companie în urma citirii unor păreri ale bloggerilor, față de 70,6% în 2014,
  • audiența: 75% au sub 40 de ani, 83,5% dintre cititorii blogurilor au studii superioare, iar 55,4% câștigă peste 2000RON/lună, dintre care 13,2% caștigă peste 6000RON/lună,
  • poziția ierarhică: 18,3% middle management, 15,6% freelanceri sau parteneri într-un business, 7,3% upper management, iar 9% dintre cititorii blogurilor sunt studenți.

Cam bine, zic. Cu astfel de statistici anul a început în forță și probabil, încrederea bloggerilor în ei și în audieță bogată a crescut.

STANDOUT promitea că „va prezenta, pe parcursul anului 2015 și caracteristicile specifice ale audienței fiecăreia din cele 15 categorii de bloguri care derulează campanii publicitare în România, precum și rezultate individuale ale blogurilor participante”, însă eu nu le-am găsit.

Pentru că eram dornic să aflu cum s-a încheiat anul 2015 la acest capitol, spre surprinderea publicului, ba dum tss, avem un studiu!

În septembrie 2015, iSense Solutions a publicat un studiu, conform căruia peste jumătate dintre românii cu internet citesc bloguri.

Hai, las-o-n, Doamne iarta-mă! Sau cum ar spune americanu’: leave it, in God forgive me! Peste 50%!!!

Anyway, hai să vedem ce zice studiul:

Rezumat:

  • 1.014 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro,
  • 58% dintre românii utilizatori de internet, cu vârsta de peste 16 ani, citesc bloguri,
  • cele mai citite bloguri: generaliste (16%), culinare (11%) și fashion/lifestyle/beauty (10%),
  • audiența: studii superioare (62%),
  • bloggerii influențează părerea asupra unor produse sau mărci (23%) sau asupra unor fenomene sociale (24%),
  • blogurile sunt privite în special ca pe un mijloc de informare de către 40% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 ani,
  • femeile recunosc într-o proporție semnificativ mai mare decât bărbații (46% față de 35%) atunci când un blogger încearcă să promoveze un produs sau un brand” (lol!?!)
  • datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani, din mediul urban.

Deși, datele celor două studii sunt ușor disonante, putem trage o singura concluzie: în 2015, în România, blogurile sunt citite de 60-80% oameni deștepți , 40-70% și-au făcut o impresie în vederea unei achiziții, bărbații sunt mai fraieri și nu își dau seama când dau click pe ad-uri, link-uri profitshare, sau citesc advertoriale, iar blogurile generaliste sunt încă în frunte.

Din conglomeratul de bloguri românești, eu prefer să ii citesc constant pe cei care îmi dau o stare de bine, iar pomelnicul ar suna cam așa:

Cristian China Birta

Radu Dumitru

Andrei Cismaru

Marian Ionescu

Ovidiu Sîrb

Răzvan Baciu

Ovidiu Eftimie

Corina Georgescu

Cristi Șerb

Gaben

Alina si Răzvan Dragoș (tvdece)

Vlad Dulea

Ionuț Bunescu

Valentin Văleanu

Și cu asta am terminat, că vine Revelionul.

La mulți ani!

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here